NK Padel & Social by ASCARO – Stockholms mest spektakulära padel- och träningsanläggning

skriv ut
Igår öppnade NK Padel & Social by ASCARO på Regeringsgatan 47. En exklusiv padelanläggning på hela 3 000 kvadratmeter uppe på NK Parkadens tak med enastående utsikt över Stockholm.

Nu har Nordiska Kompaniet, tillsammans med det nystartade premiumvarumärket inom padelmode ASCARO, öppnat dörrarna till NK Padel & Social by ASCARO – en världsunik padelsatsning i Stockholm. Grundarna bakom ASCARO är modeentreprenören Oscar Arrsjö och reklammakaren Christian Albinsson som vill ta padel till en ny nivå i Sverige och på sikt internationellt.

Padelanläggningen som ligger på sjunde våningen, består av fyra banor; två under tak och två ute, ett löparspår samt en fitnessdel. Utöver padel kommer den nya satsningen erbjuda evenemang och en ny social mötesplats för dess besökare och medlemmar med padelsport som central punkt.

Artisten och programledaren Lina Hedlund ska hjälpa till att driva anläggningen med sin erfarenhet och sitt stora kontaktnät. Privatlektioner med José Carlos Gaspar Campos kommer att erbjudas, den enda topp 100-rankade padelspelaren på World Padel Tour i Sverige.

– Efter flera års planering är det äntligen dags att få slå upp dörrarna till NK Padel & Social by ASCARO som hela padel-Stockholm har väntat på. Vår affärsidé och vision bygger på att skapa en exklusiv och inkluderande mötesplats samt en livsstil och ett community kring padeln. Med padelanläggningen och tillhörande restaurang och bar på NK Parkadens tak och närheten till varuhuset får Stockholm nu en efterlängtad mötesplats där sport, shopping och umgänge förenas, säger Oscar Arrsjö och Christian Albinsson grundare av ASCARO.

Restaurangen som öppnar den 1 maj kommer gå under namnet Nabo Terrassen by ASCARO. Frukost, lunch och middag kommer att erbjudas från ett öppet kök och after work, DJs samt event med Stockholms mest ikoniska landmärken som till exempel NK-klockan som kuliss. Nabo Terrassen by ASCAROs kvällsmeny tar avstamp med Nabos moderna brasserie-koncept och består av lokala råvaror och mindre rätter som hummertaco, tonfisktartar, ostron, råbiff och sallader. Menyn kompletteras med ett urval av flatbreads – tunna, vedugnsgrillade bröd med toppings i olika variationer.

– Nordiska Kompaniet inledde för nästan tre år sedan ett omfattande förändringsarbete i varuhuset här i Stockholm. Vi har byggt om och välkomnat en rad nya avdelningar, varumärken och koncept som alla bidrar till att skapa minnesvärda upplevelser för våra kunder. NK är en unik mötesplats i ständig förändring och vi vill skapa sammanhang som människor vill återvända till. Den senaste satsningen med padel på NK Parkadens tak är en unik livsstilsupplevelse och helt i linje med ett varuhus i världsklass, säger Karin Wickberg Marknadschef på Nordiska Kompaniet.

 

 

Text och bild – Pressmaterial