Didriksons introducerar business fashion

skriv ut

2023 firar Didriksons sitt 110:e år av att skapa jackor för att människor ska kunna spendera mer tid utomhus. Den nya vår- och sommarkollektion är tydligt inspirerad av naturen, med färger som clay beige, desert pink och dusty olive. Den största nyheten i kollektionen är ett business fashion-segment där Alvina, en nytolkning av den klassiska trenchcoaten, spelar huvudrollen.

– Vi är stolta över att presentera detta helt nya segment med jackor och kappor för både män och kvinnor. Vårt fokus på hantverket i detaljer, material och funktioner är detsamma som föddes vid havet för mer än ett sekel sedan. Outdoor-entusiaster känner redan till oss för våra jackors kvalitet, funktion och komfort, och den den här säsongen visar vi även hur du kan se elegant och professionell ut på väg till kontoret i alla väder, utan att behöva kompromissa med jackans funktionalitet, säger Åsa Björk, product manager på Didriksons.

Som 110-åring är arv och tidlöshet viktigt för Didriksons, som fokuserar på jackornas och kappornas livslängd, både när det gäller design som ska kännas aktuell år efter år samt att produkterna ska hålla och användas länge. De väljer återvunnet material där det är möjligt, som till exempel i kapporna Alvina och Blanka som tillverkas i 64% återvunnen polyester och 36% ekologisk bomull.

Tillgängligt på didriksons.com och i butiker från februari 2023.