Stjärndesigner bakom True Colours Limited Edition-flaska
– Jag ser väldigt positivt på samarbetet med True Colours. Mina personliga värderingar om allas lika rättigheter går helt i linje med varumärket, säger Camilla Thulin.
Camilla Thulin har, bland annat, gjort sig ett namn som kläddesigner och har klätt några av landets mest inflytelserika kvinnor. Hon är även känd som en djärv talare som inte skräder orden när det kommer till sina hjärtefrågor. Nu är hon aktuell som designer till True Colours nya Limited Edition-flaska där en krona per såld flaska går oavkortat till Regnbågsfonden som finansiellt hjälper HBTQ- organisationer i hela världen, liksom enskilda personer.
– Jag har hängt i HBTQ-kretsar sedan jag var väldigt ung. Frågan är alltid lika viktig. Det finns aldrig någon ursäkt för att inte stå upp för allas lika rättigheter, aldrig. Rätten till sin egen personlighet och sin egen kropp är grundläggande, säger Camilla Thulin.
Öppnare attityd mot HBTQ-personer
Under sitt långa engagemang har Camilla Thulin sett det svenska samhället utveckla en öppnare attityd gentemot HBTQ-personer. Frågan är inte längre lika stigmatiserad som den var för några årtionden sedan, men det finns fortfarande utmaningar.
– Det går åt rätt håll, men vi är inte klara med detta på något sätt. Det finns till exempel fortfarande personer i samhället som absolut inte att accepterar att deras barn skulle bli HBTQ-människor. Ingen nämnd och ingen glömd, säger Camilla Thulin.
Flaskan ger mervärde
I designen har Camilla Thulin tagit tillvara på True Colours grafiska profil och färglagt blomrankorna som slingrar sig runt flaskkroppen i regnbågsmönster. Själv köper hon ofta True Colours Cava, som belönades med bronspris i prestigefyllda Decanter Competition förra året på grund av sin höga kvalitét.
– Jag väljer gärna True Colours Cava eftersom det blir ett mervärde. Cavan har dessutom fått väldigt fina rekommendationer och är otroligt prisvärd. Kan det bli bättre? avslutar Camilla Thulin.
True Colours Cava
Artikelnr: 78045
Pris: 99 kr
Text och bild – Pressmaterial