Outnorth satsar på färglöst produktkoncept
ZeroColor är ett led i Outnorths utökade satsning på hållbarhet och lanseras inledningsvis som ett testkoncept på den nordiska marknaden. Syftet är att reda på hur kunderna ställer sig till att köpa och använda helt ofärgade produkter, med vetskapen om att produkterna är bättre för miljön.
Färgade tyger innebär i regel en högre belastning på miljön och klimatet. Färgningsarbetet kräver ofta stora mängder vatten och kan innehålla mycket kemikalier.
– Som en av Nordens ledande e-handlare inom Outdoor har vi en långsiktig vision om att främja och berika friluftslivet med högkvalitativa produkter, och samtidigt ta ansvar för en hållbar framtid. ZeroColor bidrar till just detta genom att underlätta för våra kunder att göra hållbara val, säger Stefan Gustafsson, Hållbarhetsansvarig på Outnorth.
– Dessutom hoppas vi att många upptäcker att en ofärgad produkt kan vara väl så färgstark – unikt präglad av naturens levande färger och de charmfulla märken som följer med alla spännande outdoor-äventyr, fortsätter han.
Läs mer om de aktuella Urberg ZeroColor-produkterna här: Urberg ZeroColor
Text och bild – Pressmaterial