Succén med spektakulära pop-up hotellrum fortsätter!

skriv ut
Efter sommarens jättesuccé med pop-up samarbete med Milajki Style FactOH!ry är nu nästa temarum precis färdigbyggt. Näst på tur för att förvandla hotellrum 255 på Radisson Blu Scandinavia Hotel är Berengaria.

Berengaria är ett escape room som tagit positionen som det escape room i Sverige man inte vill missa. Ivriga spelare reser från hela Europa för att få uppleva deras välgjorda 1920-tals miljö som även bjuder på en skådespelare i rummet.

-Vi är så otroligt glada att vi fick till ett samarbete med Berengaria, berättar Jessica Rivle som är General Manager på hotellet. “Berengaria är en fantastisk upplevelse och deras escape room är värd en egen resa i sig själv. Att de nu kommer till Radisson Blu Scandinavia Hotel och totalt förvandlar ett rum är så häftigt!”

Ett Escape room är en typ av underhållning där man själv är deltagare. Spelarna får höra en bakgrundshistoria och blir sedan inlåsta i ett rum fullt av ledtrådar och kluringar. Sedan gäller det att inom tilldelad tid, oftast en timme, lösa mysteriet och ta sig ut ur rummet. Det sägs att idén uppkom som en reaktion mot alltmer skärmunderhållning. Vad som är sant låter vi vara osagt men klart är att fenomenet växer i hela världen. Sverige är inget undantag och Göteborg har blivit staden som har flest escape room-spel i hela landet. För tillfället finns ett tiotal aktörer med unika historier och gåtor. Berengaria har profilerat sig genom sin oerhörda detaljrikedom, sin storytelling och sin väl genomarbetade inredning.

Camilla Sjöling på Berengaria berättar att det inte fanns någon tveksamhet att hoppa på samarbetet hos Radisson Blu Scandinavia Hotel.

-Själva spelet kommer starta i det specialanpassade rummet, men tar sig vidare runt i hela hotellet. För oss var det som en dröm att få utveckla en spelupplevelse i ett av Göteborgs finaste hotell. Detta är ett tillfälle som inte kommer tillbaka och vi planerar för att det kommer att bli slutsålt.

Serien med specialskapade helt unika pop-up hotellrum skapar hotellet i samarbete med kommunikationsbyrån Revolve Concept.

-Att ha en kund som är modig och vågar testa något nytt och galet är härligt, säger Daniel Jonzon på Revolve. “Just Radisson Blu Scandinavia är både nytänkande och kreativt utmanade att jobba med. Vi har sett andra hotell skapa pop-up rum av varierad kvalité. Att Radisson Blu Scandinavia Hotel verkligen går all-in gör att vi utmanas och verkligen behöver leverera en produkt på högsta internationella klass!”

Pop-up rummet öppnar 1:e februari 2022 och är aktivt i tre månader.

Bokning görs via: https://berengaria.se/radisson

 

 

Text och bild – Pressmaterial