Ikoniska produkter får nytt liv i Sagaforms höstkollektion
Oavsett årstid och plats är tid tillsammans huvudsaken för Sagaform. I höstens kollektion ser vi noga utvalda detaljer blandas med stilsäkra Svenska Original. Ikoniska Sagaform-produkter presenteras i ny tappning och klassiska serier får besök av nya former och material. En tidlös lyxig och harmonisk kollektion som fokuserar lika mycket på den aktiva fritiden som på det familjära hemmamyset.
Säsongens kollektion från Sagaform tar med sig historien in i framtiden. Med fortsatt kärlek till utelivet och stunder tillsammans presenterar man en kollektion med mycket själ och hjärta. Historiska produkter får nytt liv och klassiska serier adderas med färg, form och hållbara material. Allt för att ge användarna ännu fler möjligheter att skapa oslagbara stunder tillsammans.
– I vårt varumärkesarbete senaste året har vi velat gå tillbaka till våra rötter, nu kommer nästa steg. Vi ger gamla Sagaform-produkter nytt liv i en uppdaterad design. Till hösten möter vi tacoserien som fanns i sortimentet på 90-talet. En smakfull serie som kan användas till tacos, tapas eller ost. Ett riktigt svenskt original, säger Beatrice Lindgren, design- och konceptchef på Sagaform AB.
Höstens färger fortsätter att vara nära naturen. Beige, brunt, grönt, blått och svart är tongivande och tillsammans skapar de traditionsstarka nyanser. En elegant bordeaux-röd har också satt sin prägel på kollektionen, allt för att ge extra djup och spänning. Vi möter Sagaforms karakteristiska rand som ger en snygg effekt när den slår igenom, ibland subtilt och ibland markant. Kollektionen innehåller flera nya hållbara material av hög kvalitet bland annat miljövänlig kork, mörkt wengeträ och rödek. De blir tillsammans med kollektionens befintliga material en fantastisk mix.
– De nya materialen maxar tillfället att blanda ljust och mörkt trä på ett inbjudande och hållbart sätt. Det ljusa lättar upp med skandinavisk känsla och det mörka tillför ett uns av lyx, säger Beatrice Lindgren. Man ska alltid kunna matcha in en Sagaform-produkt utifrån vad man redan har hemma i skåpen och med övriga produkter i vårt sortiment, fortsätter hon.
Höstens kollektion väver in Sagaforms historia på ett tidlöst sätt och visar att varumärket just levererar design som håller över generationer.
– Vår design är stilsäker och klassisk, oavsett om det är för mingel utomhus eller för rogivande stunder inomhus. Våra produkter är ett säkert kort som presenter, till dig själv eller till vem som helst, säger Sara Wernerby, marknadschef på Sagaform AB.
Text och bild – Pressinformation