Du i Fokus
Hälsa & MotionMode & Skönhet

Daily Sports lanserar färgsprakande kollektion

skriv ut

Daily Sports lanserar en färgsprakande Pre Spring-kollektion för 2024. Här finns smarta funktionsplagg med hög modegrad i färger som sticker ut – perfekt för aktiva kvinnor som vill vara välklädda både på och utanför golfbanan.

Daily Sports Pre Spring-kollektion omfattar tre tydliga färgteman. Det första temat domineras av opalblått, solgult samt Sky pink – en färg som påminner om de spektakulära solnedgångarna i Tropikerna. I detta färgtema finns också mönstret Brush stroke som liknar en konstnärs penseldrag, och förvandlar plaggen till bärbara konstverk. Det andra temat består av opalblått, vitt och svart med ett framträdande paisley-mönster. Det tredje temat går i marinblått, havsgrönt och vitt och inkluderar ett grafiskt Twine-mönster där Cremola-tröjan och Cremola-kjolen är två plagg som sticker ut.

– Twine-mönstret är tryckt på stora rullar och varje Cremola-plagg skärs individuellt, vilket ger varje plagg ett unikt mönster. En annan nyhet i kollektionen är jackan Caen, som vi presenterar i tre olika ärmlängder – som vanlig jacka med långa ärmar, en kortärmad jacka samt som västmodell, säger Pernilla Sandqvist, chefsdesigner på Daily Sports.

Caen-jackan är gjord i ett vind- och vattenavvisande material och har stretchpaneler på ryggen och i sidorna, vilket ger en perfekt rörelsefrihet när du svingar. Det finns ett tydligt fokus på smarta materialval i kollektionen och många plagg är tillverkade i tyger som absorberar fukt och andas – perfekt för golfrundorna som spelas när vädret är soligt och varmt. Även de varmare plaggen har lyxiga egenskaper som en mjuk borstad insida samt tvåvägsdragkedja för justerbar passform.

– Sportiga, feminina plagg med smarta funktioner och genomtänkta detaljer är Daily Sports signum och den här kollektionen förstärker det ytterligare. I USA, som är en av våra största marknader, är efterfrågan på Pre Spring-kollektionen stor. Med sina distinkta mönster och starka färgval har den blivit en favorit bland många golfande kvinnor. Vår ambition är att fortsätta skapa kläder som inspirerar kvinnor till att utöva sin passion, oavsett om passionen finns på golfbanan eller någon annanstans, säger Ulrika Skoghag, VD på Daily Sports.

Nyheterna finns redan ute i butikerna.



Text och bild – Pressmaterial

Visited 37 times, 1 visit(s) today