Du i Fokus
Mode & Skönhet

Kaspersen/Berghagen i KappAhls höst- och julkampanj

skriv ut
Under hösten och vintern deltar en av Sveriges mest välkända familjer –Kaspersen/Berghagen i KappAhls höst- och julkampanj. I kampanjen ser vi systrarna Kristin Kaspersen och Malin Berghagen och deras barn i ett unikt samarbete som familjen aldrig tidigare gjort.

Det är första gången familjerna gör ett generationsöverskridande samarbete med alla barn involverade. Det gemensamma samarbetet och möjligheten att få göra detta tillsammans är en stor anledning till att alla medverkande ville vara en del av kampanjen. I kampanjen lyfter Kaspersen/Berghagen livet, familjen, systerskapet och vikten att få varva ner och låta varje dag få vara viktig.

– Vi är väldigt stolta över att få presentera familjerna Kaspersen/Berghagen som ambassadörer för KappAhl. Vi på KappAhl värdesätter familjen och erbjuder sortiment till alla familjemedlemmar. Vi är därför extra glada att Kaspersen/Berghagen lyfter detta tillsammans med oss, säger Glenda Marevind, Head of Brand & Marketing på KappAhl.

– KappAhl är ett tryggt varumärke som vi vuxit upp med och haft omkring oss hela livet. När KappAhl presenterade idéen för denna kollektion, som fokuserar på den inre och yttre miljön, så var det självklart för oss att vara med på detta. Det finns textilindustrier som tänker till och vill vara före, vi vill inspirera till det, säger både Kristin Kaspersen och Malin Berghagen.

Systrarna har en nära och kärleksfull relation men är ganska olika när det gäller klädsel. Kristin föredrar klassisk stil och Malin är lite med bohemisk, enligt deras egen beskrivning. Malin delar heller inte systerns intresse när det gäller mode och design, men är glad att få ärva hennes avlagda godbitar.

I kampanjen presenterar familjerna Kaspersen/Berghagen sina stickade favoriter, värmande ytterkläder och KappAhls senaste loungewear kollektion, Kay/Day. Loungewear kollektionen Kay/Day är producerad i mer hållbara material som hållbarhetsmärkt viskos och ull, BCI-bomull och återvunnen polyester. Höstkollektionen går i ljusa och bruna nyanser och med inslag av rosa. Lugna toner och bärbara plagg som kan kombineras i flera silhuetter och användas gång-på-gång

 

Text och bild – Pressmaterial

 

Visited 14 times, 1 visit(s) today