Ny pralin till Aladdinasken

skriv ut
I över 80 år har Aladdinasken haft en självklar och traditionsenlig plats under svenskarnas julfirande, och alla familjemedlemmar har sin personliga favoritpralin. I takt med att svenska folkets smak har förändrats har pralinerna i asken allt eftersom bytts ut. Under Aladdins långa historia har fler än 50 pralinskiften skett. Nu är det dags igen, pralinen saltkaramell tar plats i Aladdin- och Paradisfamiljen.

När mörkret smyger sig på och vintern står runt hörnet är det lätt att längta efter juletider och allt som högtiden för med sig – julmusik, familjetid, julmat och självklart – sötsaker. Aladdins historia sträcker sig långt tillbaka i tiden och asken har samlat svenska familjer sedan 1932, vilket inte är särskilt konstigt – då det finns praliner för allas smaklökar.

– I år finns det stora förhoppningar om att kunna samla familjen igen, något som det senaste året har lärt oss att inte ta för givet. Det är därför väldigt roligt att inför kommande jul och kvalitetstid med nära och kära kunna erbjuda ännu en ny framtida favoritpralin, säger Sara Sjöholm, varumärkesansvarig på Marabou.

Nykomlingen Saltkaramell är den första nya pralinen i Aladdinaskarna på fyra år, en söt och len kolakräm med saltflingor, inslagen i härlig mörk choklad. Paradisasken fylls med en motsvarande pralin i ljus choklad.

– Saltkaramell är en minst sagt efterlängtad pralin i Aladdinasken. Det är svårt att undgå vilken fantastisk kombination sött och salt är och jag tror att just Saltkaramell är en pralin som för många i familjen, oavsett ålder, kommer att bli en personlig favorit, fortsätter Sara.

Varje år säljs 4 miljoner Aladdinaskar och genom historien har nya praliner tillkommit och andra försvunnit. Något som rört upp starka känslor hos svenska folket. Trillingnöten och Körsbärslikören försvann 2014, två år senare knep Limepralinen en plats och senast lanserades Kakaokrisp.

Med nykomlingen Saltkaramell försvinner pralinen Mjuk Toffee. Den nya smaken lanseras i både Aladdin- och Paradisasken med försäljningsstart i butik under vecka 38.

 

Text och bild – Pressmaterial