Delicatoasken – En tradition sedan nu
Trots att asken var uttalat skämtsam i reklamkampanjen, började folk ringa och fråga var asken fanns att köpa. Delicato som är kända för sina populära bakverk – men också modiga och humoristiska reklamkampanjer – var inte sena att nappa på idén att lansera asken på riktigt.
”Delicato är ju ett väldigt lustfyllt varumärke med en ganska skojfrisk tonalitet. Och visst blev vi lite överraskade över responsen, men självklart ville vi lyssna på våra konsumenter. Nu är vi oerhört stolta över att kunna presentera Delicatoasken på riktigt”, säger Sofia Brandberg, marknadschef på Delicato.
”Vi är ju inte ett särskilt pretentiöst varumärke, vi gillar snarare att skoja till det kring det sådant som kan vara lite uppstyltat eller allvarligt. Och alla traditioner startar ju någon gång! Nu hoppas vi att folk kommer att ta till sig detta nya goda sätt att fika på,” avslutar Sofia Brandberg på Delicato.
Delicatoasken finns i begränsad upplaga och finns tillgänglig i stora delar av dagligvaruhandeln. Asken innehåller 30 miniversioner av Delicatos produkter; Delicatoboll, Punschrulle, Biskvi, Lattebit och Delicacaoboll hallon. Självklart har asken två lager!
Text och bild – Pressmaterial