Santa Maria lanserar grönsakstortillas

skriv ut
Santa Maria fortsätter att utveckla sortimentet i hållbar riktning. Med de nya produkterna morotstortillas och rödbetstortillas vill man möta konsumentens efterfrågan på både variation och vegetariskt. Dessutom blir de en färgklick på bordet!

Hela 40% av Sveriges befolkning uppger att de ”fredagsmyser” flera gånger i veckan. Med andra ord, tacos är inte reserverade enbart för arbetsveckans sista dag. Samtidigt anger 23% att de vill äta mer vegetariskt och närmare 6 av 10 äter redan vegetariskt minst en gång i veckan.

– Att variera sin kost med vegetariska alternativ är det nya normala, snarare än en trend. Det har vi tagit fasta på och vill i vår produktutveckling och kommunikation underlätta för konsumenten att både äta mer varierat och växtbaserat. Samtidigt ska det förstås smaka fantastiskt gott, säger Niklas Larsson, Marknadschef på Paulig i Sverige.

Med rödbeta och morot ges Santa Marias nya tortillas både en naturligt söt och mild smak och ett spektakulärt utseende med de starka färgerna. Perfekt för en grönare lunch eller tacomys med familjen. 30% av innehållet i bröden är naturlig morot respektive rödbeta, vilken syns på färgen.

Testpatrullen har smakat de nya tortillabröden och blev först och främst överraskade av färgerna. De blir definitivt en färgklick oavsett om man äter taco, wraps eller något annat gott. Det smakar inte jättemycket varken av morot eller rödbeta med tanke på mängden, men är som sagt en rolig färgklick på bordet.

 

 

Text  – Marlene Rindå Jikita, Bild – Pressmaterial