Inför fettisdagen: 7-Eleven lanserar Semla To-Go
Nu lanserar 7-Eleven sin version av årets semla: Semla To-Go. Med sin enhandsvänliga utformning, som hämtar inspiration från varmkorven, kan bakverket enkelt ätas på språng.
De senaste åren har många aktörer bakat olika kreativa versioner av den klassiska semlan. Nu är det dags för 7-Eleven att lansera en egen version. Semlan är utformad att kunna ätas med bara en hand, och hämtar inspiration från en av kedjans absoluta favoriter: Varmkorven.
– När vi såg möjligheten att utforma en semla även för människor på väg, eller som vill göra annat medan de njuter av en semla, ville vi ta den. Semlan som fikaprodukt är helt enkelt för god för att inte kunna ätas även på språng, säger Marie Wedin, Kommersiell direktör på Reitan Convenience Sverige, som är franchisegivare för 7-Eleven.
Semla To-Go är utformad som en varmkorv med bröd. I brödet är det en len mandelfyllning, som sedan täckts med nyvispad grädde och jordgubbssylt. Den finns på samtliga 7-Elevenbutiker från och med vecka 4 och kostar 29 kronor styck eller 49 kronor för två. Precis som för de vanliga semlorna går Semla To-Go även att få veganskt.
Text och bild – Pressmaterial