Triumf Glass våren 2016
Triumf Glass fortsätter att utveckla samarbetet med Disney och presenterar årets flört till barnfamiljerna. Frost från den populära filmen! Glasspinnen är klarblå och har en fruktig tutti-fruttismak och är täckt med läskande isglass.
Nyheten Sunset är en isglass med apelsin-, citron- och jordgubbsjuice blandat i en somrig smaksensation. Glassen är mjölkfri och passar både barn som vuxna, en ny sommarfavorit som är här för att stanna. Glassen har fått sitt namn och sina färger efter Triumf Glass logotyp, solens färger. Det saknades en isglass för vuxna och Sunset tas därför väl emot på årets glasskarta.
Triumf Glass vill driva eko-marknaden inom glass och breddar glasskartan med ytterligare en ekologisk produkt och i år presenteras en fräsch nykomling, Yollibox mini jordgubbe. Ekologisk frozen yoghurt med låg fetthalt enbart smaksatt med riktiga jordgubbar. Med Yollibox på glasskartan når Triumf Glass ut till ytterligare en målgrupp. En perfekt portionsförpackning och ett fräscht alternativ till gräddglass!
Efterfrågan på högkvalitativ glass utan tillsatser är något som efterfrågas på marknaden efter heta hälsodebatter. Triumf Glass vill erbjuda det bästa till alla åldrar och valt att ta in Mövenpick i sitt sortiment. Mövenpick innehåller 100 % naturliga ingredienser och är en stor utmanare på marknaden.
Mövenpick är en upplevelse utöver det vanliga och Triumf Glass tar in två av deras bästsäljare. Maple Walnut, gräddglass med karamelliserade valnötter och lönnsirap med ett överdrag av vit choklad. Caramelita, en ljuvlig karamellgräddglass med karamellsås och karamellbitar i en spröd våffla med mandelflarn.
Testpatrullen har förstås testat alla glassar och kan nöjt konstatera att där finns något för alla! Struten Carmelita blev snabbt en favorit hos alla i testpatrullen, tätt följd av Maple Walnut och Sunset. Att Triumfglass tog in Mövenpick var alltså en riktig fullträff!
Bild och text – Marlene Rindå