Du i Fokus
Hem & Inredning

Sagaform relanserar Clubglasen

skriv ut
I snart 25 år har Sagaform skapat smarta och funktionella produkter i snygga förpackningar som är lika roliga att ge bort som att få, eller att köpa till sig själv. De iögonfallande Clubglasen, som lanserades första gången för tio år sedan, relanseras nu i en begränsad upplaga. De har fått en elegant framtoning som för tankarna till de riktigt stora festerna.

Inför julens stora fester lanserar Sagaform i samarbete med formgivare Matz Borgström en limiterad och uppdaterad upplaga av de ikoniska Clubglasen. Anledningen är Sagaforms 25-årsjubileum, som firas med riktig guldkant, bokstavligt talat. I serien ingår glas för både champagne, öl och, vin samt cocktailglas som också passar om dessertglas. Kort sagt allt man behöver för att bjuda in vännerna för att fira julens festligheter och att addera en touch av glamour till nyårsmiddagen.

Genom Sagaforms samarbeten med erkända formgivare kan de erbjuda presenten med det där lilla extra. Det som gör att den passar hemma hos de flesta, att den kompletterar det man redan har, eller har en funktion man inte ens visste att man skulle ha stor glädje av. Att äta tillsammans har, precis som att ge varandra gåvor och presenter, sedan tidernas begynnelse varit ett sätt att bygga starka relationer. Sagaform har sedan starten kombinerat dessa två fina traditioner genom att framförallt erbjuda ett sortiment av produkter för köket och det dukade bordet. 

När företaget Sagaform startades på Sagagatan i Borås 1993 var det en blivande föregångare i den svenska designbranschen som föddes. Grundarna Kim Vejsholt och Anders Prissberg var tidigt ute med att designa produkter i Sverige och tillverka dem i Kina. Sagaform kom också med ett nytt, lekfullt och färgstarkt formspråk som landade helt rätt i tiden. Vi gissar att de kommer att fortsätta lansera härliga produkter i minst 25 år till och passar samtidigt på att säga grattis!

 

Text och bild – Marlene Rindå Jikita

 

Visited 38 times, 1 visit(s) today